Uitzendorganisaties die hun backoffice uitbesteden hebben meer tijd, minder kosten en geen risico’s

Uitzendorganisaties die hun backoffice uitbesteden en bedrijven die hun flexibele medewerkers elders op de payroll zetten, het gebeurt steeds vaker. Als payroll- en backofficespecialist ontzorgt Nedflex Nijmegen talloze uitzendbedrijven op deze manier. Ik bied u graag een kijkje in de keuken bij onze backoffice. Wat kunnen onze backofficemedewerkers allemaal voor u doen? (tipje van de sluier: veel).

Simpel gezegd neemt Nedflex Nijmegen de volledige loon- en contractadministratie rond flexibele werknemers voor haar rekening. Dat doen we ook graag (en goed) voor allerhande ondernemingen, maar in dit voorbeeld focussen we ons even op uitzendbureaus. Om te beginnen, stelt onze backoffice de contracten voor u op. We doen dit uit uw naam en op uw briefpapier. Iedereen die via u aan het werk is, krijgt van ons een arbeidsovereenkomst die de cao van de inlener volgt.

Maximale focus op úw werk

U als uitzender onderhoudt het contact met opdrachtgever en medewerkers, wij voeren het dagelijks werk uit. Is een medewerker ziek? Dan belt hij of zij ons en verwerken wij de ziekmelding. Het enige dat u hoeft te doen, is de gewerkte uren doorgeven in onze volledig geautomatiseerde omgeving. De uren worden verwerkt in het urenregistratiesysteem, dat uiteraard gekoppeld is aan het verloningssysteem. Zo zorgen we ervoor dat uw mensen alle gewerkte uren op tijd betaald krijgen. Ook zetten we de loonstroken en factuur klaar. U focust zich op uw werk, wij doen de rest. U wint tijd én realiseert een kostenbesparing. In de praktijk geldt bijna altijd dat de volledige administratie zelf doen duurder is dan uitbesteden aan een goede backofficepartner.

Voorfinanciering: nul risico

Wij factureren onder uw naam aan de opdrachtgever en financieren wekelijks 100% van de vergoeding voor, ongeacht de afgesproken betaaltermijn. Uw risico wordt hiermee gereduceerd tot nul. Aan risico’s, onzekerheden en onduidelijk hebben we sowieso een hekel. Daarom zijn we lid van de ABU en zijn we ISO 9001:2008, NEN en SNA gecertificeerd. Wij doen ons werk goed en dat wordt ook regelmartig gecontroleerd. Extra voordeel: als wij uw backoffice doen, ligt niet alleen de uitvoering van het werk bij ons, maar ook de verantwoordelijkheid. Wij ontvangen de keuringsinstanties en laten hen zien dat alles in orde is, terwijl u ongestoord doorwerkt.

Proactief

Secuur en proactief als onze backoffice is, houdt zij u op de hoogte van alle voor u relevante zaken rond uw uitzendkrachten. Zo geven zij het ruim van tevoren aan wanneer er een contract afloopt of een medewerker naar een nieuwe fase in de ABU cao gaat. Wijzigt het minimumloon of de cao? Wij vertellen het u ruim van tevoren. Veranderen er dingen op het gebied van wet- en regelgeving? U hoort ’t het eerst van ons. En zo hoort het ook vinden wij. Een goed backoffice-team is ingericht op het beantwoorden van vragen. Ze worden direct beantwoord en werknemers staan we tijdens onze openingsuren altijd direct te woord. Sowieso staan onze juristen voor elke partner en uitzendkracht klaar met juridisch advies en ook onze marketingafdeling verleent haar expertise graag aan partners. Kortom: een goede backoffice is écht een partner en maakt maximale ontzorging van u als werkgever of uitzendbureau mogelijk. Informeer naar de mogelijkheden via info@nedflexnijmegen.nl.

Recente berichten

Plaats een reactie